Umělé sportovní povrchy pro lepší zdraví

Když se řekne umělý sportovní povrch, nikoho asi jako první nenapadne bezpečnost a přitom je to jedna z velkých předností tohoto řešení pro sportovní haly, stadióny, nebo hřiště. Vezměme si například takové dětské hřiště, pokud necháme stranou vandalství a bezohlednost v podobě střepů a mnoha jiných nebezpečných věcí v pískovišti a podobně, co všechno může děti ohrozit. Pokud dítě zakopne a upadne, bude mít nejspíš odřené kolena a dlaně od toho jak se bude snažit zbrzdit pád, ale budou tato zranění stejná, upadne-li na štěrku nebo na trávě? Všichni musí uznat, že na trávě se spíš zašpiní, než aby se odřelo, řešením by proto bylo vyset trávu na všechna dětská hřiště. Zde ale nastává několik problémů, pokud bude hřiště hojně navštěvované, tráva zajde, trávu je zapotřebí zalévat, sekat, problémy s plevelem. Řešením jsou umělé sportovní povrchy, ty jsou dnes na vysoké technologické úrovni a jsou nabízené v mnoha variantách, pro každou situaci.
Umělé povrchy, ač vypadají na první pohled jako barevný asfalt, takové vlastnosti rozhodně nemají, jsou výrazně měkcí a díky tomu nejsou tak namáhané klouby a záda, běh na takové povrchu je pro nás pocitově přirozenější a pokud na takovém povrchu upadneme, je jeho měkká povrchová úprava daleko příjemnější ke kolenům a dlaním, než zmíněný asfalt. Umělé povrchové úpravy jsou dělány tak, aby byla jejich údržba co nejednoduší a co nejméně namáhavá, díky tomu se ušetří čas, který se dá pak věnovat například na odklizení kamínků, větviček na tomto povrchu, který by mohl případný pád zhoršit.
U venkovních povrchů je navíc nespornou výhodu celistvost plochy a její stejné vlastnosti, například odrážení míče je vždy všude stejná. Další nespornou výhodou u venkovního použití jsou drenážní vlastnosti umělých povrchů, které zabraňují vytváření kaluží.

Umělé sportovní povrchy pro lepší zdraví Adresa : http://www.sport-povrchy.cz/
Klíčová slova: swietelsky, umělé, sportovní, povrchy
Uloženo: 15.10.2014