Rc modely

Je vám známo, co znamená sousloví RC modely, jimž se také říkává modely na dálkové ovládání? Že ne, nebo ne přesně? Pak to v tomto článku dovysvětlíme. I přesto, že se RC modely označují za nejpopulárnější herní fenomény dnešní moderní doby, kdy jejich funkcím podléhají nejenom náctiletí kluci, ale rovněž také jejich tatínkové, neustále se mezi námi nacházejí i lidé, kterým onen výraz není znám. A právě proto si ze všeho nejprve povíme, co to ty RC modely jsou. Pojem RC modely označuje rádiem řízené modely na dálkové ovládání, kdy tyto RC modely mohou mít vzhled mnoha dopravních prostředků. Ve skutečnosti se pak můžeme setkat s RC modely pojmenovaných jako RC auta, RC motorky, RC letadla, RC vrtulníky, RC lodě, RC tanky aj. Všechny tyto zmíněné RC modely se ale nerozlišují jen podle toho, o jaký druh dopravního prostředku jde, avšak také dle toho, jakým druhem pohonu jsou vybaveny – zda se jedná např. o RC lodě s elektrickým pohonem a nebo o vrtulníky na dálkové ovládání nebo jiné RC modely se spalovacím pohonem. Nutno ještě podotknout, že pod označením RC modely se neukrývají jen pouhé hračky, avšak neuvěřitelné adrenalinové sportovní odvětví, neboť se dnes můžeme setkat s celou řadou akcí, republikových i zahraničních, kde mají řidiči RC modelů, třeba RC tanků, možnost porovnat síly svých modelů na dálkové ovládání i své vlastní řídící manévry. S čímž velmi úzce také souvisí pravdivé tvrzení, že žádný z majitelů RC modelů, ani nezkušený a ani zkušenější řidič, se bez nějakého toho náhradního dílu pro svůj model na dálkové ovládání neobejde, ale není důvod se dopředu zbytečně znepokojovat, protože nabídka s náhradními díly pro modely na dálkové ovládání je skutečně široká a dostupná, jako ta s RC modely. Pořizovací cena každého RC modelu, či příslušného náhradního dílu, vychází z míry detailního provedení a možností, jimiž dané modely na dálkové ovládání, kupříkladu RC vrtulníky, disponují, od čehož se také dál odvozují předpoklady na náročnost ovládání. Velikou předností modelů na dálkové ovládání je, že se toto hoby nechá provozovat nejen ve volném prostranství, ale i v interiéru, na zemi nebo ve vzduchu (popřípadě ve vodě), pakliže tomu podvolíte jeho velikost. A vzhledem k tomu, že veškeré aktuálně dostupné RC modely jsou k dostání v rozličných velikostech, od nejmenších až po několikametrové, což se vztahuje i na vrtulníky na dálkové ovládání, není v tom sebemenší problém. V praxi ale platí, že pro začínajícího modeláře je vhodnější volbou RC model menších rozměrů, jehož ovládání je oproti většímu RC modelu značně snazší. Modely na dálkové ovládání jsou nejlepším darem nejen pro mladší chlapce, ale také i pro jejich tatínky, neboť jsou perfektní kopií skutečných dopravních prostředků, díky kterým prožijete mnoho a mnoho nespoutaného dobrodružství, zábavy a notné dávky herního vyžití.
Klíčová slova: rc modely, modely rc, rc auta, rc letadla, rc vrtulníky, rc lodě, rc tanky, mode
Uloženo: 09.10.2012