Rc modely

Tušíte, co zastupuje označení RC modely, kterým se také říká modely na dálkové ovládání? Že ne, nebo ne přesně? Potom to v tomto textu dovysvětlíme. I přesto, že se RC modely řadí mezi nejvyhledávanější herní fenomény dnešní pokrokové doby, v níž jejich kouzlu podléhají nejen mladší hoši, ale rovněž také zástupci dospělé mužské generace, tak se mezi námi vyskytují i jedinci, jimž onen název není znám.
Takže si ze všeho nejdříve řekneme, co to tedy ty RC modely jsou. Název RC modely označuje rádiem řízené modely na dálkové ovládání, kdy tyto modely na dálkové ovládání mohou mít vzhled mnoha dopravních prostředků. V realitě se potom můžeme střetnout s RC modely nazývaných jako RC auta, RC motorky, RC letadla, RC vrtulníky, RC lodě, RC tanky atd. Všechny tyto zmíněné modely na dálkové ovládání se ale neodlišují jen a pouze podle toho, o jaký druh dopravního prostředku jde, avšak i podle toho, jakým typem pohonu jsou opatřeny – zda jde například o RC auta s elektropohonem a nebo o RC auta nebo jiné modely na dálkové ovládání s pohonem spalovacím. Nutno ještě doplnit, že pod pojmem modely na dálkové ovládání se neschovávají jen běžné hračky, avšak celé adrenalinové sportovní odvětví, protože se v dnešní době můžeme setkat s celou skupinou soutěží, republikových i mezinárodních, kde mají majitelé RC modelů, např. RC vrtulníků, možnost porovnat síly svých RC modelů a rovněž i své vlastní manuální manévry. Pořizovací cena každého modelu na dálkové ovládání, nebo příslušného náhradního dílu, vychází z míry detailního ztvárnění a možností, jimiž konkrétní modely na dálkové ovládání, např. RC vrtulníky, jsou vybaveny, od čehož se také dále odvíjí předpoklady na náročnost ovládání. Neopomenutelnou předností modelů na dálkové ovládání je, že se tato modelařina nechá podnikat nejen venku, ale třeba i v uzavřeném prostoru, na zemi či ve vzduchu (anebo ve vodě), jestliže tomu přizpůsobíte jeho velikost. A vzhledem k tomu, že veškeré aktuálně dostupné modely na dálkové ovládání jsou k zakoupení v nejrůznějších velikostech, od několikacentimetrových až po několikametrové, což se vztahuje i na vrtulníky na dálkové ovládání, není v tom sebemenší problém. ale platí, že pro malého modeláře je vhodnější volbou RC model menších rozměrů, jehož ovládání je oproti několikametrovému RC modelu značně lehčí.

Klíčová slova: rc modely, modely rc, rc auta, rc letadla, rc vrtulníky, rc lodě, rc tanky
Uloženo: 09.10.2012