Komunikace v mimosoudním vymáhání pohled

Z hlediska dvoustranných vztahů je vlastní proces vymáhání pohledávek vždy složitou záležitostí. Zvlášť citlivým se stává tehdy, kdy věřitel je z titulu charakteru jeho produkce dlouhodobě závislý na dlužníkovi. Není žádnou výjimkou, kdy dlužník je prioritním odběratelem jeho výrobků či služeb a dodavatel při silném narušení vzájemných dodavatelsko-odběratelských vztahů nemá možnost tuto produkci uplatnit jinde. Tato propojenost a vzájemná závislost může pochopitelně být oboustranná a mimořádně komplikuje proces vymáhání pohledávek i celkovou úroveň vzájemných obchodních vztahů.
Věřitel se při vymáhání pohledávky podobného charakteru, ať už ji vymáhá jakýmkoliv způsobem, dostává vždy do složité situace. Na jedné straně cítí potřebu vytvořit účinný tlak na dlužníka a vymoci pohledávku, na straně druhé má zájem na udržení dobrých vztahů s dlužníkem z hlediska dlouhodobě stabilní výrobní kooperace.
V takové situaci sehrává významnou roli dobrá firma specializovaná na mimosoudní vymáhání pohledávek, která v roli prostředníka může vhodnou formou komunikace s dlužníkem udělat hodně pro to, aby se firmy vzájemně „nesežraly“. Schopnost vymahačské firmy inteligentně komunikovat s oběma stranami se nedá nahradit právním soubojem v soudní síni.
V této souvislosti je třeba si uvědomit, že zdaleka ne všichni dlužníci jsou podvodníci úmyslně zadlužující své firmy, cílevědomě tunelující své společnosti, nasazující „bílé koně“ atd. Mluvíme o těch „slušných“ dlužnících, kteří spadli do dluhové pasti z důvodů na nich ne vždy zcela závislých (vliv hospodářské krize, prudké neočekávané změny na trhu, druhotná platební neschopnost apod.). Právě u nich je úroveň komunikace při vymáhání pohledávek významným faktorem z hlediska širšího pohledu na budoucí vývoj jejich partnerských vztahů.
Jednou z nejběžnějších forem komunikace, uplatňované při vymáhání pohledávek především inkasními agenturami, je urgování a upomínkování dlužníka. Tato forma je však dnes již tak zprofanovaná, že rozhodně nevytváří vrásky na dlužníkově čele. Komunikace advokátní sice bývá v procesu vymáhání zdvořilá, ale zřídka vede k výsledkům uspokojujícím věřitele a obvykle končí soudní cestou vymáhání. Soud není ani zdvořilý, ani nátlakový, on jen chladnokrevně rozhodně o pravdě ve sporu (přitom vůbec negarantuje dosažení cíle věřitele).
Možnost efektivního využití vhodných komunikačních schopností při vymáhání pohledávek má jen profesionální vymáhací firma v mimosoudním vymáhání pohledávky. Samozřejmě, že musí mít specialisty, kteří znají sílu komunikace, ovládají ji z hlediska obsahu i forem a dovedou ji skloubit s řešením věcné podstaty procesu vymáhání. Je to otázka dlouhodobých zkušeností zvolené firmy na vymáhání pohledávek, která vymáhá intenzivně a zároveň se dokáže vyvarovat emocionálních přístupů v napjatých situacích, která umí komunikovat tak, aby byly plně respektovány zájmy věřitele i z hlediska budoucího vývoje partnerských vztahů se svým odběratelem.
Mezi takové špičkové firmy na odkup pohledávek a vymáhání pohledávek patři Revital Finance s.r.o. Můžete se s ní seznámit na internetovém portálu www.revitalfinance.cz

Komunikace v mimosoudním vymáhání pohled Adresa : http://www.revitalfinance.cz
Kategorie: Pení­ze, finance
Klíčová slova: pohledávky
Uloženo: 07.01.2011
Hodnocení (jako ve škole) 
Hlasuj:   1 2 3 4 5
Hodnocení recenze: Nic
Hodnocení webu: Nic

Tip: nejlepší výběr dovolených 2024


 
Copyright © 2005-2024 by Zdeněk Hejl. Zásady ochrany osobní­ch údajů.
Napište (nechte si napsat) recenzi. Hodnocení­ a kritika webu Web-Recenze.cz | Reklama zde