Obrazy a fotoobrazy

Představte si dům či byt, kde nejsou na stěnách žádné obrazy. Hrůza, že? Nicméně i když se může zdát, že vyzdobit si prostory pro žití obrazy je věc jednoduchá, nenechte se mýlit. I v tak zdánlivě jednoduché činnosti, jako jak pověsit na stěnu obrazy, můžete udělat řadu chyb.

Velikost obrazu závisí na prostoru
O tom, jak velký obraz bude viset ve vašem obývacím pokoji či na chodbě byste měli přemýšlet z několika hledisek. Už funkce jednotlivých místností předurčuje, jak veliký obraz tam či onde bude viset. Prázdná stěna obývacího pokoje jistě snese jeden velký obraz s motivem podtrhujícím celkovou atmosféru pokoje. Navíc pokud divák na obraz může pohlédnout z dostatečné vzdálenosti, může mu takový pohled přinést dokonce hezký estetický zážitek. Malé obrázky na stěně, k níž se navíc kvůli nábytku třeba nedá přistoupit dostatečně blízko mohou celý pocit zkazit. A opačně je tomu v menších prostorách, kde kvůli stísněným rozměrům třeba chodby není možné dostatečně přehlédnout velký obraz, malé obrazy mohou i obyčejnou chodbu velmi zútulnit.

Motiv obrazu může pokazit návštěvu
Samozřejmě, že motiv obrazu byste měli zvolit tak, aby vyhovoval nejen vám, ale shoda by měla jít napříč celou rodinou. Není horší věc, než když se malá dcera bojí projít chodbou, protože z obrazu na stěně se na dívá očima zvířete příslušník nějakého afrického kmene. Stejně může působit obraz na kterém je jakýkoliv akt. Stud má u každého z nás jiné hranice a tak když se už doma shodnete, že odhalené ženské ňadro není nic, co by někomu doma vadilo, můžete narazit na problémy s návštěvami. Najdou se totiž lidé, kteří vás nebudou při rozhovoru u vína vnímat, protože je tento obraz bude naprosto fascinovat a jiní se zase nebudou pod tíhou takového obrazu schopni uvolnit. Akty se proto hodí spíše do prostor, kam návštěvy často nechodí a spíše než garáž nebo sklep mám na mysli ložnici. Ani toaleta není místem, kde by musely nutně obrazy chybět. Ale i tady je výběr motivu velmi důležitý. Myslím, že povaha činností na tomto je natolik soukromá a intimní, že ne všichni návštěvníci se mohou cítit dobře, když na stěně bude viset portrét člověka či zvířete. Řada obrazů a zejména fotoobrazy nabízí natolik realistické zobrazení skutečnosti, že v některých případech se prostě nezbavíte pocitu, že ten člověk nebo zvíře na obraze se na vás neustále dívá. Vše se dá vyřešit obrazem s pěkným zátiším, rozkvetlou loukou či přírodní scenérií.

Jak vysoko bude obraz umístěn
Jednou z nejčastějších chyb bývá také umístění obrazu, pokud jde o výšku. Lidé si často neuvědomují, co je pro pohled na obrazy pozice diváka přirozené. A tak většina obrazů v domácnostech visí na stěnách příliš vysoko. Nepsaným pravidlem je, že spodní polovina obrazu by měla být někde ve výšce 160 centimetrů nad zemí. Ne všichni totiž měří dva metry a dívat se na obraz se zakloněnou hlavou není zrovna příjemné.

Obrazy a fotoobrazy Adresa : http://www.fotografie-fotoobrazy.cz/obrazy-a93
Klíčová slova: obrazy, fotoobrazy
Uloženo: 05.01.2012