MU začne vyučovat webovou analytiku

Tento mladý obor internetového marketingu zkoumá chování uživatelů internetu a na základě toho optimalizuje weby a reklamní kampaně.

Webová analytika jsou v internetovém prostředí dynamicky se rozvíjející obor. Podle výzkumu společnosti Forrester Research se 71 % podnikatelů rozhoduje na základě údajů z webové analytiky. 60 % pak uvádí, že investice do lidí je v oblasti webové analytiky důležitější než investice do technologií.

S nápadem přišel Petr Škyřík z Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, který s nápadem přišel. Personálně budou výuku zajišťovat Robert Němec a Klára Boháčková z internetové reklamní agentury RobertNemec.com, kteří se webové analytice dlouhodobě věnují. Protože je obor multidisciplinární, bude otevřen všem studentům Masarykovy univerzity.

"Webová analytika je v dnešní době raketového růstu e-commerce klíčovým faktorem k úspěchu. Bez kvalitní zpětné vazby a vyhodnocení chování návštěvníků na webu nemůže dnes dobře fungovat nikdo, kdo to myslí s e-commerce vážně," uvádí Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, která provozuje přední internetové obchody.

"Zvyšující se tlak konkurence a snižování efektivity internetových reklam nutí ty, kdo chtějí na internetu uspět, analyzovat své weby a neustále je přizpůsobovat aktuálním požadavkům trhu," dodává Rozhoň.

"Budou-li studenti pracovat na straně klienta, budou vědět, co přesně chtít po agenturách. Budou-li pracovat na straně agentury, mohou se stát odborníky, kterých je v Česku zoufalý nedostatek," vysvětluje Robert Němec z agentury RobertNemec.com prospěšnost tohoto předmětu. Ten zatím přednášel webovou analytiku pro firmy jako je Unicredit Bank, ING, Telefónica O2, Fortuna, Nestlé, Blue Style, Grafton nebo PENNY Market.

V České republice se zatím pořádají jenom jednodenní komerční školení, které jsou navíc zaměřené na využívání jediného softwaru pro webovou analytiku - Google Analytics.

O RobertNemec.com

RobertNemec.com (www.robertnemec.com) je přední česká internetová agentura založená v roce 2001. Zaměřuje se na zvyšování efektivity podnikání na internetu. Mezi její klienty patří např. DATART, T-mobile, Orange SK, Pfizer, Mountfield, CzechInvest, Merck/MSD, Ministerstvo zahraničních věcí, České radiokomunikace, FujiFilm, AAA AUTO a desítky dalších.
MU začne vyučovat webovou analytiku Adresa : http://novinky.robertnemec.com/vyuka-webova-analytika-masarykova-univerzita/
Kategorie: Internet, email, služby
Klíčová slova: webová analytika, web analytics, google analytics, Masarykova univerzita, intern
Uloženo: 28.01.2010
Hodnocení (jako ve škole) 
Hlasuj:   1 2 3 4 5
Hodnocení recenze: Nic
Hodnocení webu: Nic

Tip: Anketní systém - ankety, nástěnky, vzkazníky zdarma.

 
Copyright © 2005-2018 by Zdeněk Hejl. Zásady ochrany osobních údajů.
Napište (nechte si napsat) recenzi. Hodnocení a kritika webu Web-Recenze.cz | Reklama zde