SAJDKARKLUB

Sajdkarklub je volné sdružení majitelů a příznivců motocyklů s postranním vozíkem a to bez rozdílu kubatury nebo stáří. Naším cílem je informovat širokou veřejnost o dění okolo sajdkarů, poskytovat informace o pořádaných akcích..................



Při vyslovení slova sajdkar se většinou lidem vybaví motocyklový veterán doplněný postranním vozíkem , který snad viděli někdy dávno na ulici nebo snad ve filmu. Ovšem skutečnost může být zcela diametrálně odlišná. Právě na olomoucku se začaly pravidelně konat akce pod názvem "Sraz sajdkarů" zaměřené především na tyto , pro svůj vzhled a jízdní vlastnosti ne příliš oblíbená a tím pádem i ne tolik rozšířená vozidla, která mají ovšem stále více příznivců.




1993
Hlavní myšlenkou bylo spojit majitele motocyklů s postranním vozíkem při řešení problémů se sháněním náhradních dílů, ale také pro výměnu veškerých informací. Jistě něco takového se začalo honit hlavou jednomu človíčkovi v Doloplazích u Olomouce. Jeho úmyslem bylo dát dohromady takto zaměřené majitele motocyklů a že nejsnazší cestou k takovému setkání je sraz, kterých tehdy zrovna moc nebývalo, proto nebyly ani zkušenosti ani jiné zdroje. O rozšíření lze zmínit jen to, že několik sajdkarů tehdy jezdilo v běžném provozu přímo v Olomouci a v blízkém okolí a další se zúčastňovali podzimních jízd pravidelnosti na Ecce Homo ve Šternberku. Rozhodli jsme se pro název Sajdkarklub Olomouc. První kontakty byly navázány.

1994
Termín prvního srazu byl stanoven na léto roku 1994. Reklama na dění okolo sajdkarů vyšla několikrát formou inzerátu v inzertním časopise Profit a počet účastníků tohoto srazu - motocyklů se sajdkarem - se zastavil na čísle 3 včetně pořadatele, což bylo do jisté míry zklamání, a byly předány první oficiální přihlášky do klubu sajdkarů. Místem prvního srazu se stala plocha parkoviště před bytovkou v Doloplazích u Olomouce.

1995
Místem konání druhého srazu se stal Hostinec u Zatloukalů opět v Dolopazích. Celkem 6 účastníků se nastěhovalo do dvora uvedeného zařízení, kvůli jedinému Dněpru bylo nutné přeskládat pivní sudy v průjezdu. Před místní samoobsluhou se uskutečnila exhibice ČZ 175 s Druzetou. Pro provoz motocyklu se sajdkarem je podmínka objemu motoru 170 ccm. Poprvé se sraz natáčel na video.

1996
Sraz se uskutečnil zase na plochách kolem fotbalového hřiště. Termín se od tohoto ročníku ustálil na víkendu vždy 1 týden před brněnskou velkou cenou. Okružní spanilá jízda sedmi zúčastněných sajdkarů měla poprvé vyřízený volný vjezd na olomoucké Horní náměstí, které je součástí pěší zóny. Neplánovaně se také sajdkary zastavily v Hostkovicích u přátel jednoho zúčastněných. Odpoledne se na srazu ukázali motorkáři z Mohelnice, aby mohli v něčem takovém pokračovat v budoucnu a jinde - dodám, že úspěšně.

1997
Čtvrtým místem setkání se stal dvůr jednoho bývalého statku opět v centru Doloplaz. Doprovodným vozidlem pro 11 účastníků byl válečný Jeep Willis, který měl při okružní jízdě drobnou kolizi s motocyklem, jehož předchůdce však bojoval na východní frontě. Poprvé se na sraze objevil jediný český výrobce sajdkarů - Velorexport Žamberk. Poprvé a naposled nás navštívila dvojice BMW Sahara.

1998
Pátému ročníku předcházelo nepříliš přívětivé počasí, což některé minulé účastníky odradilo. Asfaltová plocha u fotbalového hřiště přivítala tentokrát pouze sedmičku účastníků, kteří ovšem byli velmi kvalitní - dvojice M 72 a spolu s kasickými Jawami a ČZ. Termín srazu vyvedl z rovnováhy několik obyvatel i turistů Olomouce, protože zmíněná dvojice M 72 se s typickým hlukem sama objevila v pěší zóně se správnou vlajkou právě v době 30. výročí invaze spojeneckých vojsk. Na závěr vyjížďky se povedlo řidiči jedné M 72 tuto soupravu přes sajdkar obrátit vzhůru koly do jediné kaluže na asfaltové ploše, motor stále běžel. Příspěvek byl zaslán do pořadu ostravské televize "Neváhej a toč!", kde se mu však do finále nepodařilo postoupit.

1999
A na řadu přišel Motorest Lammel se svým rozlehlým parkovištěm nejen pro kamiony v nedaleké obci Kocourovec, ležící v těsném sousedství dálnice mezi Olomoucí a Lipníkem nad Bečvou. Tentokrát 12 účastníků bylo naprosto spokojeno s úrovní zázemí srazu stejně jako s počasím. Poprvé se na srazu objevil dovozce Dněprů Pavel Kučera, který předváděl možnosti tohoto stroje jak na zpevněném tak i nezpevněném povrchu. Konkurovali mu posádky z Litoměřic, když předváděli ovládání motocyklu při sezení pouze v sajdkaru. K vidění byl dosud nejstarší Indian se sajdkarem z roku 1926 ve zcela původním stavu.

2000
Po minulém úspěchu nebylo třeba měnit místo konání. Počet sadkarů se zastavil na čísle 21. Perličkou spanilé jízdy bylo jednání jediného policisty, kterému se úspěšně podařilo roztrhat kolonu a pokoušel se pokutovat zablokované účastníky disponující povolením k vjezdu do pěší zóny (cca 15 motocyklů). Výsledkem bylo pouze zdržení celé kolony a zablokování dopravy. Kameraman srazu si vybral na autě defekty na několik let dopředu, klíčové momenty však zachytil. Pro účastníky byl připraven test o historii motocyklů a jejich technických datech, po jehož odevzdání obdrželi malý dárek. V tomto roce jsme byly zaregistrováni jako občanské sdružení pod názvem 1.sajdkarklub CZ 1993.

2001
Pro oboustrannou spokojenost se potřetí sraz konal u Lammelů. Za úmorného vedra se tentokrát 20 účastníků vydalo na okružní cestu z Olomouce přes Svatý Kopeček. Táhlé stoupání si vyžádalo kolaps amerického stroje Harley Davidson 1929, když mu vytekla indukční cívka. Dněpr Pavla Kučery pomohl dopravit tohoto veterána do bezpečí domova. Poté nastala stíhací jízda několika sajdkarů na Hrubou Vodu, kde byla naplánovaná ochlazovací kůra v podobě brodění Bystřičky. Suzuki Intruder se sajdkarem Watsonian se svou svou šířkou vždy úspěšně bránil předjíždění na úzkých cestách. Ve vodě brodu zůstala Jawa i Dněpr. Celkem to z
SAJDKARKLUB Adresa : http://www.sajdkarklub.cz
Kategorie: Auto-Moto
Klíčová slova: srazy, akce
Uloženo: 22.04.2007
Hodnocení (jako ve škole) 
Hlasuj:   1 2 3 4 5
Hodnocení recenze: Nic
Hodnocení webu: Nic

Další­ weby o autech: Ford Fiesta, malý Fiat Punto, oblí­bený Peugeot 206 a legendární­ luxusní­ automobil Dodge Viper.

 
Copyright © 2005-2020 by Zdeněk Hejl. Zásady ochrany osobní­ch údajů.
Napište (nechte si napsat) recenzi. Hodnocení­ a kritika webu Web-Recenze.cz | Reklama zde