Čtyřkolky SMC JUMBO 720 R v akci.

Teplota kolem 5°, lehce po dešti, blátíčko. Stav tachometru 2 km.SMC Jumbo 720R jako ze škatulky, bílé, bez jediné kapky bláta. Tak si říkám, syrový motor, to určitě nebude žádná střela, ale jsem na to hodně zvědavý. Než zasednu za řidítka, důkladně okouknu „pracovní plochu“ čtyřkolky. Sedadlo jak ušité na míru, řidítka ideální sklon, páčky jak mají být, brzdy brzdí, světla svítí, 4×4 přepíná a vše se krásně zobrazuje na funkcemi nabitém palubním počítači (s ničím podobným jsem se zatím u čtyřkolky nesetkal, spojení „palubní počítač“ proto dle mého soudu více než sedí). Před vyjížďkou ještě prozkoumám chytře řešené úložné prostory čtyřkolky, které vybavím dvěma okřídlenými plechovkami pro stav nouze. Seznámení proběhlo rychle, zatím se mi vše líbí, ale zatím je to jako u jiných pracovek. Ok, beru klíč, otočím, nastartuji, maličko si poladím sytič, nechám chvilku vyniknout krásnému dunivému zvuku perfektně zabudované sedmistovky……..
Ano,je to tady! Taiwanská společnost SMC , neboli Standard Motor Corporation představuje nové velkoobjemové stroje – čtyřkolky SMC Jumbo 720R.
Každý, kdo se orientuje ve čtyřkolkářském odvětví již tuší, že se SMC pokusilo vyrovnat s japonskými čtyřkolky, konkrétně nepřekonatelnou jedničkou – Yamahou Grizzly. Proč zrovna Yamaze, když se na světě vyrábí mnoho jiných čtyřkolek? Odpověď je jednoduchá, japonská Yamaha za roky kontinuálního vývoje dovedla tento svůj model k takové dokonalosti, které se většina ostatních výrobců ani nepřiblížila. A SMC se zjevně chtěla postavit tomu nejlepšímu na trhu.
Při řešení tohoto nelehkého úkolu se SMC při vývoji čtyřkolky rozhodla vše vsadit na tři hlavní trumfy a pokusit se porazit konkurenci částečně vlastními zbraněmi.
První a největší z trumfů, který SMC využila se jmenuje ITRI. ITRI je taiwanský institut špičkových technologií, jedna z nejmodernějších základen vědy na světě. V ITRI si společnost SMC zadala konstrukci a životnostní zkoušky kompletního motoru. S motory má ITRI bohaté zkušenosti, mimo jiné připravila i hybridy pro BMW a další výrobce. Tříletý vývoj motoru, do kterého SMC investovala závratných 1,2 milionu Euro byl úspěšně završen výrobou 700 ccm motoru s parametry, které převyšují většinu konkurenčních pohonů.
Druhým trumfem byla kompletní konstrukce podvozku. SMC se vyhnula absolutně všem experimentům a připravila naprosto konvenční a plně proveřený podvozek, který spojuje prostorovou tuhost s vysokou pevností a nízkou hmotností.
Třetím a nepochybně nejzajímavějším trumfem, který SMC využila při vývoji stroje bylo masivní použití japonských, ale i amerických dílů! A to v takové míře, že v motoru defacto všechna kritická místa „jezdí“ po japonské oceli!
Zkrátka SMC nechtěla nechat
Čtyřkolky SMC JUMBO 720 R v akci. Adresa : http://journeyman.cz/
Kategorie: Auto-Moto
Klíčová slova: čtyřkolky
Uloženo: 03.02.2011
Hodnocení (jako ve škole) 
Hlasuj:   1 2 3 4 5
Hodnocení recenze: 3
Hodnocení webu: Nic

Další­ weby o autech: Ford Fiesta, malý Fiat Punto, oblí­bený Peugeot 206 a legendární­ luxusní­ automobil Dodge Viper.

 
Copyright © 2005-2024 by Zdeněk Hejl. Zásady ochrany osobní­ch údajů.
Napište (nechte si napsat) recenzi. Hodnocení­ a kritika webu Web-Recenze.cz | Reklama zde