Boom dřevěných hraček

Přátelství a vzpomínky pravděpodobně přetrvávají i dnes, jak to vypadá s dnes již kultovními dřevěnými hračkami, jež jsme měli rádi a které šířily štěstí a radost třeba i po nespočet generací? V nedávné době způsobovalo rozšíření výrobků různých druhů především z východní Asie postupné vytlačování hraček vyráběných v ČR - naštěstí se však trend otáčí a Češi opět preferují, zdravotní nezávadnost a také vztah k přírodnímu materiálu - dřevu.
Hračky ze dřeva s ohledem na jejich správnou hmotnost a nejen tvarovou stálost dobře podporují vývoj motorických schopností a díky nestárnoucím motivům i na představivost a estetické cítění. Vzpomeňme na sebe nebo třeba na babičky a dědy - všichni jsme trávili dětství s tahacími autíčky, dřevěnými kostkami, hračkami s motivy krtečka a jeho přátel nebo magnetickými divadélky od výrobců Schowanek a Tofa.
Výroba, která začala již v roce 1908 zůstala v původní podobě a následník zmíněných značek, společnost DETOA Albrechtice s.r.o. coby jeden z posledních přeživších výrobců dřevěných hraček v Evropě se otevírá pro rodiny formou interaktivních exkurzí. Přijďte si prohlédnout naší kouzelnou historickou fabriku v srdci Jizerských hor a okusit tvorbu dřevěných hraček na vlastní kůži!
Hračky DETOA jsou tvořeny pouze ze dřeva těženého v horských oblastech střední Evropy. Na barvení se používají výhradně kvalitní, certifikované a ekologické barvy a laky, které vyhovují normě EN 71 bez zátěže životního prostředí. Protože jsou hračky určeny zejména nejmenším, je výrobnímu postupu a sestavení směřována zvlášť velká pozornost, zaručující dlouhotrvající a vysokou kvalitu výrobků. Spolu s hračkami se DETOA zabývá i výrobou a prodejem komponent do klavírů a pianin, jejichž výroba zde započala roku 1946.
Vedle výroby, prodeje a organizace exkurzí pořádá DETOA soutěž „Týden české hračky“, ve které děti různých věkových kategorií soutěží v šikovnosti a kreativitě. Posledního ročníku se utkalo v jedinečné atmosféře celkem 350 dětí, které měly za úkol sestavit výrobky z poskytnutých díků.
Boom dřevěných hraček Adresa : http://www.detoa.cz
Klíčová slova: dřevěné hračky, hračky ze dřeva, české dřevěné hračky, výrobce dřevěných hraček
Uloženo: 25.11.2011