Vánoční dárky pro nejmenší

Rodiče většinou nemají s nákupem dárků pro své děti problémy. Pročetli všechny chytré knihy, internetová fóra a svého potomka dokonale znají, takže velice dobře vědí, po jakých hračkách sáhnout a jakým se naopak vyhnout. Mnohem větší potíže s nákupem mívají tety a strýčkové dítěte, kteří tyto nezbytné informace postrádají. Také mezi ně patříte? Nezoufejte a přečtěte si několik dobrých rad, které vám zajistí, že váš vánoční dárek potěší dítě i jeho rodiče.

S čím si hrají malé děti?

Při výběru hračky se nejdříve zaměřte na věk dítěte. Panenka Barbie je sice u malých slečen velmi oblíbená, ovšem tříměsíční holčičce radost neudělá. Hledáte-li tedy vánoční dárky pro opravdu malé dítě, zamiřte do oddělení chrastítek. Vybírat můžete z mnoha různých typů – gumových, sametových nebo jednoduchých umělohmotných. Většinou bývají ve tvaru zvířátek, oblíbené jsou ale i jednoduché kroužky. Pokud budete mít chuť sáhnout po něčem složitějším, nabízejí se krásné závěsné spirály nad postýlku, autosedačku nebo do kočárku. Před koupí se však raději ujistěte, že rodiče doma zatím žádnou nemají.

Pro starší děti, kterým už rostou zoubky, jsou velmi praktickým vánočním dárkem kousátka. Vypadají podobně jako chrastítka, často jsou dokonce s chrastítky kombinována, ale primárně jsou určena na kousání. Ty dražší proto mají nejrůznější vylepšení, například jsou plněny tekutinou a když je rodiče na chvíli dají do ledničky, dítěti pak příjemně chladí dásně.

Pokud už dítě dokáže věci uchopit a zmáčknout, volte mezi hračkami, které budou jeho schopnosti rozvíjet. Plyšové knížky, míčky nebo zvířátka, která v sobě mají ukryty několik různých materiálů a proto různě chrastí, šustí nebo pískají, patří u takto starých dětí k nejoblíbenějším.

Kvalita na prvním místě

Ani to, že se vánoční dárky vydáte nakupovat do světoznámého hračkářství, vám nemusí zaručit kvalitu hraček. Pozorný zákazník brzy zjistí, že většina těch drahých a luxusně vyhlížejících věciček byla vyrobena v Číně a že materiál není tak kvalitní, jak se tváří. Neznamená to sice, že se hračka po měsíci rozpadne, avšak opatrnost je zde přece jenom na místě. Pokud totiž z výrobku upadne nějaká malá část, dítě ji snadno může vdechnout nebo spolknout. Chcete-li mít jistotu, že hračka je naprosto bezpečná jak z hlediska složení materiálů, tak z hlediska konstrukce, zaměřte se na certifikované výrobky. Poznáte je snadno podle spotřebitelské značky. Dvě u nás nejznámější jsou „Bezpečná a kvalitní hračka“ a „Bezpečné hračky“.

Nezapomeňte na rodiče

Až budete vánoční dárky pro nejmenší vybírat, nezapomeňte také na jejich rodiče. Jsou to totiž oni, kdo často musí kvůli dobrému úmyslu hodných tetiček a strýčků donekonečna poslouchat prostoduché melodie a říkanky. Ano, právě zvukové hračky bývají nejoblíbenějším vánočním dárkem pro děti, které nejsou naše. A jsou to právě tyto hračky, které se velmi často „záhadně“ rozbijí.

Malé dítě vám za vánoční dárky nepoděkuje, často ani neprojeví nějaké velké nadšení. S hračkou si prostě bude hrát. Kdo ale vaši snahu opravdu ocení budou právě rodiče. O to více, pokud vyberete hračku nejenom hezkou, ale také přiměřenou věku jejich potomka, bezpečnou a kvalitní.

Vánoční dárky pro nejmenší Adresa : http://www.uzijsito.cz
Klíčová slova: vánoce, vánoční, dárky, dary, dárky pro děti, originální vánoční dárky
Uloženo: 05.12.2010