Intergeo 2010 - geodézie, geoinformatika

Odborná výstava Intergeo 2010 otevřela své brány široké veřejnosti i expertům v úterý 5. října na výstavišti v Kolíně nad Rýnem, ve městě, které je čtvrtým nejlidnatějším v Německu. Mimochodem, jde o velmi významné evropské město. Možná vás překvapí informace, že podle statistik se na území o poloměru 500km, jehož středem je Kolín, vyprodukuje asi 40% hrubého domácího produktu celé EU.

Vysoká účast

V letošním roce se na výstavě prezentovalo přes 500 vystavovatelů, kteří do Německa přijeli z 32 zemí celého světa. Jako každoročně si Intergeo vytklo za cíl přiblížit všem návštěvníkům aktuální informace a zkušenosti, které budou moci využívat při svých běžných pracovních aktivitách. Výstava dokázala nalákat na 17 000 návštěvníků, přičemž celá čtvrtina z nich přijela i z jiných Evropských zemí a někteří dokonce vážili cestu až zpoza oceánu nebo přes Ural. Tradiční součástí výstavy byl odborný kongres, na kterém se sešlo na 1500 účastníků.

To magické slovo GNSS

Pro velmi široký záběr výstavy zde není možné vzpomenout vše, co bylo v Kolíně k vidění. Nejvýznamnější součástí výstavy byly zřejmě firmy prezentující geodetické systémy pro měření v GNSS. Výrobci se předhánějí v nabídkách vysoce výkonných, odolných a snadno ovladatelných systémů, které lze používat jak pro RTK měření, tak pro tradiční statické měření nebo pro řízení stavebních strojů ve 3D. O rychlém vývoji svědčí i fakt, že příjem signálu GPS a GLONASS je dnes standardem pro každý přijímač GNSS. Zajímavostí může být i fakt, že mnozí špičkoví výrobci již nabízejí i možnost příjmu dat z evropské satelitní sítě GALILEO, která je již několik dlouhých let spíše jen ve stádiu zrodu a plánování.
Jednu novinku bychom ale určitě zmínit měli. Společnost JAVAD GNSS prezentovala na výstavě svoji novinku, GNSS přijímač Triumph V.S., což je integrovaný systém pro přesné měření v GNSS, současně obsahující anténu, přijímač satelitních signálů i kontroler s barevnou dotykovou obrazovkou. To vše ve velikost a hmotnosti kamery.

Příští rok v Norimberku

Intergeo 2010 potvrdilo, že se právem může pyšnit označením největší světové setkání odborníků na geodézii, geoinformatiku a územní plánování. A nyní si poznamenejte - příští rok koncem září bude výstavu Intergeo 2011 hostit bavorské město Norimberk.
Intergeo 2010 - geodézie, geoinformatika Adresa : http://www.javad-gnss.cz/gnss-prijimac-gps-triumph/
Kategorie: Průmysl, zemědělství­, výroba
Klíčová slova: Intergeo, 2010, GPS, přijímač GNSS, GLONASS, GALILEO