Přímý prodej vytváří

Znáte ze svého okolí někoho, kdo by neochutnal výhody přímého prodeje ? Těžko. Snad v každé české domácnosti najdete některý z výrobků firem, pro které je tento způsob podnikání charakteristický. Ať je to kosmetika, nádobí, čisticí a prací přípravky, technika do domácnosti, doplňky stravy. Také řada firem na výrobky získané přímým prodejem nedá dopustit – usnadňují a zkvalitňují jim práci. Fakt, že přímý prodej je dnes v České republice nezastupitelná forma obchodování, komentuje Ing. Jan Stránský , ředitel pro vnější vztahy společnosti Amway :

Amway patří mezi průkopníky přímého prodeje v ČR. Vy osobně jste stál u těch úplných začátků. Jak tu vlastně přímý prodej začínal a jaké byly první zkušenosti? Jak reagovali první zákazníci?

Přímý prodej přišel do České republiky záhy po převratu v začátku 90. let. Přinesly jej sem jako novou obchodní a podnikatelskou příležitost významné mezinárodní firmy, ke kterým samozřejmě patří Amway jako vedoucí globální společnost přímého prodeje. Kvalitní výrobky, obsluha zákazníků a možnost výdělku byly a stále jsou velkou výhodou přímého prodeje, které veřejnost a spotřebitelé ocenili a oceňují.

O tomto způsobu prodeje se vedly četné diskuze – zda se hodí pro tak malou zemi, jako je naše, je-li etický, jestli jeho principy skýtají takové možnosti, jaké se deklarují. Co ukázal čas?

Velikost země rozhodně není kritériem pro to, zda se v ní může přímý prodej uplatnit, tím je kvalita výrobků, poskytované služby a možnost ekonomického uplatnění, tedy možnost výdělku, a to vše renomovaný přímý prodej nabízí. Zavedené mezinárodní firmy, které jsou např. sdruženy v české Asociaci osobního prodeje , dbají na etiku a čistotu svého podnikání a mají účinné nástroje, jak je zajistit. Z více než 15leté zkušenosti víme, že jen zanedbatelné množství stížností spotřebitelů muselo být řešeno jinak než samotnými firmami.

Přímý prodej si našel své místo na slunci. Záhy tedy vznikla asociace sdružující firmy, které pracují na pilířích přímého prodeje, a ta brzy vstoupila do Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a začala být velmi aktivní. Jaký má program dnes? A proč je členství ve svazu obchodu pro vás zajímavé?

Hlavními úkoly Asociace osobního prodeje je hájení zájmů členských firem a jejich distributorů, napomáhá vytvářet příznivé podnikatelské prostředí pro tento způsob prodeje zboží a podílí se na osvětě a informovanosti odborné i laické veřejnosti. Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR je jedním z největších profesních svazů s dvacetiletou tradicí s rozsáhlými kontakty ve státní sféře a funkčními informačními zdroji. Proto je v něm naše členství velmi významné. Vedle toho je ale Asociace také členem Hospodářské komory ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Co je dnes předností přímého prodeje před prodejem v kamenných obchodech? Je méně nákladný, efektivnější a pružnější?

Oba formáty maloobchodu mají své nezastupitelné místo v obsluze spotřebitelů. Přímý prodej poskytuje skutečně osobní služby, kdy se zákazník může s výrobky dokonale seznámit, vyzkoušet si je, jsou mu dodány až do domu a distributor mu pak může poskytovat kvalitní poprodejní servis. Významým faktorem jsou např. záruky kvality, které jsou pro zákazníky výhodné. Vytvářejí se tak výrazné osobní vazby prodávající-kupující. Firmy mají od svých distributorů velmi kvalitní a rychlé informace o trhu, takže mohou pružně reagovat na měnící se poptávku.

Jakou motivaci dává prodejcům – podnikatelům a co jednoznačně zákazníkům?

Prodejci – distributoři jsou především motivováni možností výdělku, který přímo a jedině závisí na jejich výkonnosti, tj. kolik zboží se prodá. Vedle toho je motivují ještě různé nefinanční odměny a ocenění a stálý kontakt s jejich kolegy prodejci a koncovými zákazníky, což jsou v řadě případů přátelé a známí. Motivací pro zákazníka je kvalita zboží a služeb a také společenská stránka tohoto způsobu prodeje.

A je ještě prostor k tomu, aby přímý prodej rostl – aby přibývalo prodejců a stoupal objem distribuovaného zboží i tržby za ně?

Jednoduchá odpověď, ano prostor pro růst přímého prodeje v České republice existuje.

Přímý prodej a internetový obchod – doplňují se, nebo si konkurují?

Internet je jako velmi důležitý komunikační prostředek stále více využíván i v přímém prodeji. Přímý prodej poskytuje zákazníkům výhody, které internetový obchod nabídnout nemůže. Úloha distributora, fyzické osoby, která je podstatou přímého prodeje, tak stále zůstává zachována.

Kvalita zboží je atribut, na němž přímý prodej hodně staví. Například Amway vkládá do inovace a rozšiřování sortimentu obrovské částky. Vnímá to koncový spotřebitel?
Přímý prodej vytváří Adresa : http://amway-home.cz/
Kategorie: Obchody a služby
Klíčová slova: fdsfsda dfdsa
Uloženo: 27.06.2011
Hodnocení (jako ve škole) 
Hlasuj:   1 2 3 4 5
Hodnocení recenze: Nic
Hodnocení webu: Nic

Tip: nejlepší výběr dovolených 2024


 
Copyright © 2005-2024 by Zdeněk Hejl. Zásady ochrany osobní­ch údajů.
Napište (nechte si napsat) recenzi. Hodnocení­ a kritika webu Web-Recenze.cz | Reklama zde