PPC kampaně – populární zdroj poptávek

Cílem správné SEO je optimalizovat váš web tak, aby se zobrazoval na konkrétní vyhledávací dotazy na první straně výsledků vyhledávání. SEO specialista potřebuje zpravidla 3-6 měsíců, aby tohoto cíle dosáhl, a to pro omezený počet klíčových slov. Proč nebýt na první straně vyhledávačů ihned? Prostřednictvím PPC (Pay Per Click) kampaní ve vyhledavačích toho lze dosáhnout. Navíc u profesionálně připravených kampaní se váš web může zobrazit na většinu klíčových slov a frází, které vaši potenciální zákazníci používají.

Co je PPC reklama
V devadesátých letech byla majoritním reklamním nástrojem na internetu bannerová reklama. V roce 2000 spustil Google na svém vyhledávači reklamní systém PPC, kdy inzerent neplatí za zobrazení reklamy, ale za proklik. Tento koncept by velmi rychle přijat inzerenty a masivně se rozvinul. Později představil reklamu na stejném konceptu i český vyhledávač Seznam. Pro oba majoritní vyhledávače na trhu je nyní PPC reklama jedním z hlavních zdrojů příjmů.
Aktuálně zaujímá na českém trhu PPC reklama 2. místo za bannerovou (display) reklamou s reklamními výdaji 2,67 mld. Kč v roce 2011.



Zda reklama bude umístěna hned nahoře mezi prvními třemi inzeráty, ve výpisu inzerce pravém sloupci nebo třeba na dalších stránkách, je dáno kvalitou a relevancí inzerátu vůči vyhledávacímu dotazu a samozřejmě i cenou, kterou je ochoten inzerent za proklik zaplatit. Reklamy, jež se zobrazují na prvních třech místech, mají nejlepší prodejní výsledky. Pokud se textové reklamy nezobrazí na první stránce výsledků vyhledávání, má taková reklama minimální efekt.
Základní princip spočívá v tom, že inzerent neplatí za zobrazení reklamy, ale pouze za reálné prokliky na reklamu. Pokud návštěvník na reklamu klikne, je přesměrován na web inzerenta.
Další výhodou je dobré zacílení reklamy - reklamní sdělení se zobrazí pouze návštěvníkovi, který daný produkt či službu hledá. Tomuto typu online reklamy se říká výkonová reklama, neboť jejím cílem je především dosažení okamžitého prodeje, případně jiných transakcí, kterých chtějí inzerenti prostřednictvím svého webu docílit. Tento typ reklamy ale není vhodný pro šíření známosti značky.

Díky těmto výhodám rostou investice do PPC reklamy v ČR meziročně o více než 20 %.


Proč je PPC mocný nástroj
Lidé vyhledávače využívají vždy s nějakým cílem – hledají informace či přímo konkrétní produkty. Výsledky vyhledávání a PPC reklama se tedy zobrazuje lidem, kteří mají tendenci dříve či později hledaný produkt/službu koupit nebo využít. Zároveň se uživatelé pohybují na internetu často bez jakékoli vazby na lokalitu, ve které se nacházejí. Inzerenti si tedy mohou zajistit poptávku po svých produktech z jakéhokoli místa nejen v České Republice, ale v případě využití vyhledavače Google i na celém světě.

PPC reklama vám umožní být vidět v okamžiku, kdy potenciální zákazník hledá služby či výrobky, které nabízíte, či informace z vašeho oboru. Google tak přinesl unikátní možnost pro marketéry, která tady do roku 2000 nebyla. Kdokoli je schopen nabídnout svůj produkt, službu či informaci cíleně komukoli, kdo je právě hledá, v konkrétní lokalitě v ČR nebo kdekoli na světě. Můžete cílit dle země, jazyka, použitého zařízení (počítač, tablet nebo smartphone), zobrazovat reklamu pouze v určitých časech či např. s různým způsobem oslovení. Za velmi nízké náklady můžete realizovat kampaň na vaše produkty a služby u nás i ve světě, a to prakticky okamžitě. Navíc jste si schopni dopředu ověřit poptávku, její sezónnost a za minimální náklady si předem zájem a reakci potenciálních zákazníků otestovat. Prostřednictvím nástroje Google Insights je možné sledovat hledanost výrobků, služeb a informací v dlouhodobých trendech. To vše nabízí fantastickou příležitost, kterou si řada podnikatelů u nás zatím neuvědomuje.

Informace, které lze získat v PPC systémech (Google Adwords, Seznam Sklik), umožňují předvídat užitek kampaně a dopředu odhadnout, kolik bude příslušná kampaň stát. Na základě těchto informací a znalosti konverzní schopnosti webu je možné odhadnout náklad na jeden prodaný produkt/službu prostřednictvím PPC reklamy a rozhodnout tak o tom, zda se reklama vyplatí. Takovou možnost nabízí velmi málo reklamních nástrojů. PPC reklamu je navíc možné kdykoli upravit nebo zastavit online. Prostřednictvím finančních limitů je možné bezproblémově řídit náklady.

Miroslav Král je odborníkem na danou problematiku a managing partnerem konzultační společnosti www.marketup.cz.
PPC kampaně – populární zdroj poptávek Adresa : http://www.marketup.cz/
Kategorie: Internet, email, služby
Klíčová slova: internet marketing, online marketing, homepage,atraktivní homepage
Uloženo: 24.06.2012
Hodnocení (jako ve škole) 
Hlasuj:   1 2 3 4 5
Hodnocení recenze: Nic
Hodnocení webu: Nic

Tip: Anketní­ systém - ankety, nástěnky, vzkazní­ky zdarma.

 
Copyright © 2005-2024 by Zdeněk Hejl. Zásady ochrany osobní­ch údajů.
Napište (nechte si napsat) recenzi. Hodnocení­ a kritika webu Web-Recenze.cz | Reklama zde