Scientologická církev hostila konferenci

| okres Pinellas, Florida, USA • 30. března 2013 |
Ad hoc skupina pedagogů se sešla, aby prodiskutovala krizi gramotnosti a navrhla akci, která by zastavila klesající úroveň schopnosti číst.

Scientologická církev byla 9. března 2013 v hotelu Fort Harrison hostitelem konference pedagogů. Konference se týkala koordinace akcí zaměřených na změnu alarmujících výsledků gramotnosti. Účastníci shlédli statistiky, jež ukazují, jak gramotnost v posledním století v USA klesá.

Celostátní průzkum prováděný Národním centrem pro statistiky vzdělání (NCES) v roce 2003 zjistil, že 14% dospělých Američanů je negramotných a z toho u 40% je úroveň čtení na pouze základní nebo nižší úrovni schopnosti číst.

Stát Florida a zejména okres Pinellas čelí vážné výzvě. Podle NCES má 70% studentů 8. třídy na Floridě výsledky testů nižší než je schopnost dobře číst. V roce 2012 oznámili zástupci školství na Floridě, že téměř polovina středoškoláků na státních školách neuspěla v části čtení Floridského všeobecného testu (FCAT). A Schottova nadace veřejného vzdělávání vyhodnotila školní obvod okresu Pinellas jako obvod s celostátně nejnižší úspěšností ukončení studia afroamerických mužů v roce 2010 – jenom 21% těch, kteří studium začali, ho také ukončili.

Existuje také přímý vztah mezi negramotností a kriminalitou. Průzkum NCES z roku 2003 ukázal, že 60% dospělých, kteří se nacházejí ve vězeňském systému Spojených států, umí číst na nebo pod úrovní čtvrté třídy a 85% mladistvých vězňů v USA je funkčně negramotných.

Účastníci, kteří se sešli ve Fort Harrisonu, jsou učitelé jak základních tak středních škol, soukromí učitelé a ředitelé soukromých škol, kteří diskutovali o učebních metodách zavedených počátkem minulého století a v 50. letech. Metoda výuky čtení založená na výslovnosti zvuků, které reprezentují jednotlivá písmena, byla nahrazena experimentálním systémem nazvaným metoda „celého slova“. Přestože nefunkčnost této metody byla odhalena v roce 1955 v bestseleru Rudolfa Flesche Proč Johnny neumí číst, systém pokračoval jako „akceptovaná metoda“ výuky čtení až do 90. let, kdy byla zavedena stejně tak chybná metoda čtení nazývaná „celý jazyk“.

V roce 1997 si Kongres Spojených států vyžádal zformování Federálního národního výboru čtení, jehož úkolem bylo zhodnotit úspěšnost různých přístupů k výuce čtení u dětí. Panel prozkoumal stovky studií a v roce 2000 určil jako nejúspěšnější metodu učení čtení 100 let starou metodu založenou na výslovnosti zvuků, které reprezentují jednotlivá písmena. V roce 2006 se pak Národní rada kvality učitelů (NCTQ) shodla na tom, že mezi pět vědecky založených částí efektivního čtení patří: uvědomování si fonému [foném: nejmenší zvuková jednotka, která odlišuje slova mezi sebou]; výslovnost zvuků, které reprezentují jednotlivá písmena; plynulost; slovní zásoba a porozumění.

NCQT si náhodně vybral vzorek 72 institucí vyššího vzdělávání, které poskytují také základní vzdělávací programy a shledal, že pouze 11 z 72 (15%) skutečně vyučuje všechny tyto části. Závěr byl: „Většina škol neučí obor čtení“.

Pedagogové z okresu Pinellas, kteří se 9. března zúčastnili konference, se rozhodli, že výsledky schopnosti číst změní a spojí se s dalšími učiteli tohoto okresu, aby propagovali vědecky založené metody výuky čtení u mladých lidí.

Ředitel veřejných záležitostí Scientologické církve Pat Harney uváděl celou akci a představil všem účastníkům brožuru Scientologie: Jak pomáháme – Aplikovaná scholastika, dosahování gramotnosti a vzdělání, která popisuje efektivní vzdělávací odbornou přípravu, kterou program Aplikované scholastiky nabízí. Tato brožura je jednou ze série publikací vydaných na základě žádostí o více informací o scientologickém náboženství a jeho podpoře globálních humanitárních iniciativ a programů na zlepšování společnosti. Pro více informací navštivte scientologické stránky na scientology.org/AppliedScholastics.

###

Aplikovaná scholastika (Applied Scholastics International) je neziskovou veřejně prospěšnou korporací, která se staví čelem k problému negramotnosti šířením objevů L. Rona Hubbarda na poli vzdělávání a gramotnosti.

Aplikovaná scholastika vyškolila téměř 140.000 učitelů a pomohla Studijní technologií více než 39 milionům lidí. Tato organizace pracuje se stovkami přidružených škol a vzdělávacích programů ve světě, jimž poskytuje efektivní studijní nástroje vyvinuté L. Ron Hubbardem.

Scientologická církev hostila konferenci Adresa : http://www.dianetika.cz
Kategorie: Informace, zpravodajství­
Klíčová slova: Dianetika, Scientologie, L. Ron Hubbard