SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ V TEL AVIVU

Toto centrum je první „ideální scientologickou organizací“ (ideálním orgem) na Středním Východě a jeho cílem je jednak poskytovat služby stále rostoucí členské základně, jednak v regionu vést humanitární programy sponzorované scientologií.
Nové centrum leží na Jerusalem Boulevard ve starém přístavním městě Tel Avivu, Jaffě, v historické budově divadla Alhambra. Divadlo bylo postaveno roku 1937 a několik generací jej pamatuje jako dějiště premiér nejslavnějších arabských i izraelských hudebníků a scénáristů. V 80. letech se z divadla stalo komerční centrum a než první desetiletí 21. století dospělo ke svému konci, jeho sláva pomalu pohasla.
Budovu Alhambra pak získalo scientologické centrum a velmi pečlivě ji zrekonstruovalo, aby zachovalo toto kulturně významné místo a zároveň vytvořilo středisko pro celou místní komunitu. Krom toho, že nabízí veškeré scientologické služby, také slouží jako místo setkávání lidí všeho vyznání, aby zde mohli sjednotit své humanitární iniciativy. A s tímto cílem se hlediště kdysi slavné Alhambry opět posouvá do centra významu tohoto města.
Slavnostního otevření se zúčastnil pan David Miscavige, předseda správní rady Religious Technology Center a církevní vůdce scientologického náboženství, který nové centrum osobně otevřel. V projevu shromážděným scientologům pan Miscavige prohlásil: „Toto centrum je darem Mezinárodní asociace scientologů Izraeli. Představuje naše přesvědčení, že všechna náboženství sdílí základní pravdy a proto mohou spolupracovat na dosažení společného snu lidského bratrství. Od dnešního dne je tedy vaším posláním i osudem naši pomoc šířit i v této zemi legend. Dělejte to v duchu scientologie a svou pomoc poskytujte svobodně, protože scientologie je celá o svobodě. A dělejte to s naprostým odhodláním, protože jen tak se nám podaří dosáhnout cíle scientologie, tedy světa bez šílenství, bez zločinu a bez válek – světa, ve kterém mohou schopní prosperovat, ve kterém čestné bytosti mají práva a kde všichni mohou svobodně stoupat stále výš.”
Scientology v jejich novém domově přivítali také mnozí občanští i náboženští vůdci z celého Tel Avivu – Jaffy včetně členky městské rady Tel Avivu Meital Lehavi; ředitele premiérské kanceláře pro beduínský sektora Mohammada Kaabii; vrchní koordinátorky premiérské kanceláře pro status žen z minorit Ranii Pharyra; autora a odborníka na Bibli Dr. Rimona Kashera; předsedy jaffské arabsko-křesťanské komunity Petera Habashe; a architekta specializující se na ochranu historických budov, Eyala Ziva.

Členka tel avivské městské rady Meital Lehavi ve svém projevu přivítala scientologické centrum v Jaffě: „Příběh tohoto vašeho domu je jako příběh Jaffy. Je to dům pro každého, otevřený všem. A já z celého srdce doufám, že tento dům skutečně přijme, spojí a posune naděje, které v Jaffě panují. Jsem si jistá, že když si všichni společně sedneme, společně věci promyslíme a budeme společně pracovat, bude Jaffa i nadále domovem pro všechny. Vaše nové centrum bude na této cestě hrát důležitou roli.” Ředitel premiérské kanceláře pro beduínský sektora Mohammad Kaabia zmínil mnohé scientologické humanitární programy: „Když se podíváme na věci, o které se všichni snažíme – svobodu a to, aby ji přijali a užívali naši bližní – pak neznám skupinu, která by toto zosobňovala lépe, než scientologie. Učíte člověka jeho práva, provádíte drogovou prevenci ve školách, posilujete jedince jako takového a podporujete vzájemnou laskavost. Věřím, že tyto programy je třeba zavést ve všech arabských a beduínských sektorech v celém Izraeli.“
Rania Pharyra, vrchní koordinátorka premiérské kanceláře pro status žen z minorit, zmínila potřebu toho, aby centrum pokračovalo v šíření Cesty ke štěstí, nenáboženského průvodce životem: „Cesta ke štěstí je nový způsob, jak pochopit účel lidství – můj účel, váš účel. Máme tento nástroj, který můžeme rozšířit mezi mysli a srdce lidí, ne politiku, ale něco, co osloví srdce dětí, mladých lidí, dospělých, mužů i žen, všech náboženství, všech ras. Můžeme porazit rasismus, nenávist a strach. Můžeme způsobit změnu. Můžeme postavit most, který nás dovede k našim největším snům.“
Autor a odborník na Bibli Dr. Rimon Kasher promluvil o velké důležitosti centra pro tento region: „Věřím, že scientologie je jediným náboženstvím dokáže spojit různé víry – či mezi ně dokonce vnést náklonnost – a jediné náboženství, které dokáže zmírnit mezináboženské napětí. Doufám, že se svou ideální organizací svých cílů dosáhnete. Pokud ano, bude to bod zlomu nejen pro celou izraelskou společnost, ale pro celý Střední Východ.“
Peter Habash, předseda jaffské arabsko-křesťanské komunity, uvítal dobrovolnické aktivity centra: „Postavili jste toto úžasné scientologické centrum, abyste pomohli arabské komunitě, všem komunitám, v Jaffě. A věříme, že vaše centrum slouží stejným cílům, jaké sledujeme i my. Když se podívám na vaše aktivní dobrovolníky, na mladé lidi i dospělé, mám z jejich práce pocit, že tu skutečně dokážete věci změnit. Vnímám vás jako naši součást a jako součást Jaffy.“
Architekt specializující se na ochranu historických budov v Jaffě, Eyal Ziv, který řídil rekonstrukci divadla Alhambra, prohlásil: „Vaše úcta k této budově a péče o ni je ohromující. Vytvořili jste dokonalou ukázku toho, jak uchovat minulost pro celý Tel Aviv-Jaffa. A já chci poděkovat vám i všem, kteří se scientologickým centrem spolupracují, za to, že jste tomuto jaffskému klenotu vdechli život.“
Nových 5 500 čtverečních metrů scientologického centra pro Tel Aviv je nyní otevřeno všem, kteří si přejí blíže poznat dianetiku a scientologii. Návštěvníci se mohou samostatně vydat na informacemi nabitou procházku rozsáhlým veřejným informačním centrem, kde mohou například shlédnout dokumentární filmy popisující víru a praktiky dianetiky a scientologie či život a odkaz jejich zakladatele, L. Rona Hubbarda.
SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ V TEL AVIVU Adresa : http://www.scientology.org
Kategorie: Informace, zpravodajství­
Klíčová slova: Dianetika, Scientologie, L. Ron Hubbard